Det er de færreste der tænker på det, at skulle sælge sin gamle bil, som værende en sjov opgave. Det er langt sjovere at købe en ny bil, end det er at skulle sælge den gamle. Når det så samtidig godt kan være svært at sælge sin bil, fordi der er så mange andre brugte biler til salg, så kan man hurtigt blive frustreret. Det er de færreste der har lyst til at vente flere måneder på at komme af med deres gamle bil: jo længere en bil står, og samler støv, jo mere falder dens værdi nemlig. Man er derfor fanget i en irriterende situation: man vil gerne sælge sin bil hurtigst muligt, men ønsker samtidig at få så mange penge for den, som det overhovedet er muligt.
Det er her hvor det hjælper at være lidt kreativ. Der er nemlig andre måder, at skabe opmærksomhed omkring din brugte bil på, end ved at sænke prisen. Det er faktisk kun, hvis alt andet fejler, at du bør sænke prisen for at sælge din bil hurtigere. Husk på, at din bil jo har en reel værdi: den kan stadig køre, og vil fint kunne stille en køber tilfreds, i forhold til deres praktiske behov. Det handler bare om at fange opmærksomheden fra en sådan køber, så de kan kontakte dig, og bede om at købe din bil.
Det er skam ikke noget nyt, at man kan gøre det lettere at sælge en bil, ved at være lidt kreativ. Det er noget som professionelle bilforhandlere har gjort i årevis, uanset om de sælger ny eller Brugt bil. De har dog den fordel, at de arbejder på noget større skala, end du selv gør, når du prøver at sælge din egen bil som privatperson. Det betyder at de kan tillade sig at bruge flere penge på reklamer og lignende, for at tiltrække sig opmærksomhed. Hvis de bruger 10.000 kr. på reklamer, så kan det være de kan sælge 5 biler hurtigt og med en flot profit. Hvis du bruger 10.000 kr. på reklamer, så har du stadig kun en enkelt bil til salg – og så vil det sjældent kunne svare sig.
Det, der er brug for, er derfor nogle billige kreative idéer, der kan gøre det hurtigere at sælge din brugtbil. Hvis de så samtidig er sjove at implementere, så ”koster” det nærmest heller ikke noget på tids-fronten – du kan i stedet nyde processen. Det er et par af disse idéer vi deler med dig her i dag.
Den første idé er, at lave noget blikfang du kan sætte i forruden på din bil. Find et sjovt billede på internettet, som vil gøre folk nysgerrige, og få dem til at stoppe op for at se billedet ordentligt. Print det så ud, og skriv ”BIL TIL SALG – XX.XXX kr.” under billedet, og skriv også dit telefonnummer. Det var både sjovt og billigt, og vil øge chancen ganske betydeligt for, at nogen kontakter dig for at købe din bil. Den anden kreative idé er, at skrive din salgstekst som et rim eller en sang. Det er sjovere for dig, at skrive, og meget mere interessant for de potentielle købere derude, at læse. Det får din bil til at skille sig ud, og din annonce vil helt sikkert blive husket.